Kaip parodė šią savaitę Vyriausybėje Lietuvos merams pristatytas Švietimo kokybės žemėlapis, Lietuvos mokinių savijauta ypač prasta, pagal tai, kaip jaučiasi, mūsų vaikai užima 5 vietą nuo galo iš visų Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) šalių.
Kas trečias (31 proc.) mokinys mokykloje jaučiasi vienišas, kas trečias (31 proc.) – nepritampa, dar daugiau (34 proc.) teigia, kad mokykloje jaučiasi nejaukiai, ne savo vietoje.
Kaip pabrėžė ministrė, mokyklos bendruomenė – tai ne tik mokytojai, bet ir mokyklų vadovai, tėvai, vaikai. „Jeigu tėvai negerbia mokytojų ir tai mato vaikai, jeigu vadovai negerbia mokytojų, mokytojai – vaikų ir atvirkščiai, visa tai išvirsta į visos bendruomenės iššūkį ir problemą. Turime visi
atsakingai elgtis ir suteikti visą reikiamą pagalbą mokyklai, kad tai keistųsi“, – sakė J. Petrauskienė.
O Lietuvos mokinių pasiekimų skirtumai savivaldybėse yra vieni didžiausių ne tik Europoje, bet ir tarp visų 72 Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) tyrimuose dalyvaujančių šalių, daugiau kaip pusėje šalies savivaldybių kas penktas dešimtokas nepasiekia net patenkinamo matematikos lygio. Pernai tokiais prastais matematikos rezultatais pasižymėjo Elektrėnų, Birštono, Akmenės, Švenčionių, Ignalinos rajonų mokyklos.
Labiausiai nerimą kelia padėtis savivaldybėse, kur 30–50 proc. mokinių nepasiekia patenkinamo pasiekimų lygmens. Tai rimtas signalas šių savivaldybių administracijoms, kurios turi dėti visas pastangas užtikrinti švietimo kokybę“, – kalbėjo ministrė J. Petrauskienė.
ELTA rašo: „Kaip po ministrės pasisakymo sakė Alytaus meras, ne paslaptis,kad švietimo srityje Lietuvoje prastai, bet kad taip – merai nesitikėjo.“
Laidoje dalyvauja Lietuvos Švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas, Vilniaus Šolomo Aleichemo ORT gimnazijos direktorius Miša Jakobas, žurnalo „Reitingai“ vyriausiasis redaktorius Gintaras Sarafinas, Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininkas Eugenijus Jovaiša.
Komentarai
Bendravimo taisyklės