Paskambinkite į studiją

ziniuradijas red
Laidą ar jos ištrauką parsisiųsti galite tik asmeniniam naudojimui. Viešinti laidą ar jos ištrauką kitais, tarp jų - ir komerciniais, tikslais ir kanalais, laidos turinį paversti tekstu ir publikuoti galima tik gavus raštišką redakcijos sutikimą.

Netikėtai atleido? 4 žingsniai, kurie padės pasiruošti naujam etapui

2022-12-19, Pirmadienis
Partnerio turinys

Kol vienos įmonės sėkmingai auga, kitose į laukiančią žiemą žvelgiama su rūpesčiu ir svarstoma apie galimą darbuotojų atleidimų scenarijų. Aplinkybių padiktuoti atleidimai ypač dažnai turi neigiamos įtakos darbuotojų psichologinei ir emocinei būsenai – neramina ne tik šeimos ateitis, bet ir imama dvejoti savo paties  pajėgumais ir kompetencijomis. Norint tvaraus problemos sprendimo, po netikėto atleidimo ekspertai pataria skirti laiko netikėtumams priimti ir atlikti šiuos keturis žingsnius dar prieš pradedant naujo darbo paieškas.

 

1. Pirmiausia pasirūpinkite emocijomis

Net ir netikėtas, ekonominių veiksnių nulemtas atleidimas verčia darbuotojus abejoti savo kompetencijomis. „Jei aš toks vertingas, kodėl atleido būtent mane?”, – klausiama savęs.

Tokiais atvejais darbuotojams ypač svarbu sau priminti, kad susiklosčiusiai situacijai didžiausią įtaką turėjo išoriniai veiksniai, niekaip nenusakantys jų pačių galimybių.

„Prisiminkite, kad turite ir sugebate viską, kas reikalinga naujam darbui susirasti, naujai karjerai pradėti ir išsvajotai sėkmei pasiekti. Požiūrį pakeisti padės aplinka – neužsidarykite namuose, užsiimkite mėgiama veikla, susitikite su draugais. Taip pat naudinga skirti laiko savo pasiekimams prisiminti – ant popieriaus lapo surašykite situacijas ar užduotis bei konkrečius savo veiksmus, kurie padėjo pasiekti gerus rezultatus. Sąrašą papildykite savo stiprybėmis – laimėjimais, pasiekimais, asmeninėmis savybėmis“, – sako Henrika Bivainienė, HR ir atrankų sprendimų įmonės „Amston“ direktorė.

Anot jos, neretai galvojama, kad tokia savirefleksija tėra saviguoda ir švaistymas laiko, kurį būtų galima naudoti darbo paieškoms. Vis dėlto, pozityvus požiūris ypač pasitarnaus imantis naujų karjeros galimybių ir leis išsigryninti stiprybes.

„Nebijokite situacijos analizei skirti pakankamai laiko, nes pozityvus mąstymas gerokai labiau padės situaciją įvertinti nauju kampu. Jei vis tik nuotaikos ypač niūrios, nebijokite pagalbos kreiptis į psichologą“, – prideda H. Bivainienė.

 

2. Išsiaiškinkite, ko norite

Į situaciją pradedant žvelgti pozityviau, metas dėmesį kreipti nebe į praeitį, bet į trokštamą ateitį. Todėl rekomenduojama skirti laiko išsigryninti, ko profesiniame gyvenime iš tiesų norima.

„Šiame etape svarbus konkretumas – klauskite savęs, kokio dydžio kompanijoje norite dirbti, norite likti toje pat pozicijoje ar išbandyti naują kelią, o galbūt net norite persikelti į kitą miestą ar pradėti savo verslą? Atleidimas yra puikus metas siekti ilgai trokštamų ir ryškių pokyčių, nes sunkiausias žingsnis – atsisakymas to, ką turite dabar – jau tarsi žengtas už Jus. Todėl šiame etape svarbu svajoti drąsiai ir būti atviru sau“, – pataria H. Bivainienė.

Atsakymai padės išgryninti savo vertybes ir jomis vadovautis vertinant darbo pasiūlymus ar darbuotoją pasiekiančias galimybes, kad šis rastų iš tiesų džiuginantį darbą. Tai ilgojoje perspektyvoje padės pozityviau vertinti atleidimą ir labiau pasitikėti savo jėgomis, žinant, kad nepalankias situacijos sugebama išspręsti sėkmingai.

 

3. Susikurkite planą

Žinant gaires, ko siekiama, H. Bivainienė pataria nepradėti nerti į darbo paieškas stačia galva. Pradžioje naudinga susikurti planą, kaip tą daryti – tokiu būdu laiką, energiją ir kitus resursus bus galima naudoti produktyviausiai.

„Pasvarstykite, ką reikia padaryti dar prieš kreipiantis į darbdavius – galbūt atsinaujinti CV, pasidaryti naują profesinę fotosesiją ar susitvarkyti socialinių tinklų paskyras. Pastarasis veiksmas vienas svarbiausių – darbdaviai ypač dažnai kandidatų ieško socialiniame tinkle „LinkedIn“, tad čia esantis profilis turi būti kiek įmanoma reprezentatyvesnis. Bet nepamirškite ir kitų paskyrų, į kurias darbdaviai taip pat atkreipia dėmesį – pasirūpinkite, kad jose esantis turinys neleistų abejoti jūsų dalykine ir asmenine reputacija“, – sako H. Bivainienė.

Pašnekovė prideda, kad prasminga skirti laiko darbo rinkai patyrinėti – kokie darbdaviai patraukliausi, ko šiuo metu jie tikisi, kokios darbo pokalbių tendencijos vyrauja.

Vėliau verta pagalvoti, kokias priemones darbui ieškoti galima pasitelkti papildomai – draugų ar profesinį ratą, įrašus soc. tinkluose ar specifinėse platformose, atrankų agentūros paslaugas.

 

4. Ieškokite konkretaus darbo, bet neskubėkite kandidatuoti

„Amston“ ekspertė pataria siųsti savo CV ne masiškai visiems darbdaviams iš eilės, bet tik toms įmonėms, kuriose iš tiesų tikimasi dirbti. Tam būtina iš anksto pasiruošti CV taip, kad jis kuo geriau atitiktų trokštamų darbdavių reikalavimus.

„Peržiūrėkite dominančius skelbimus darbo skelbimų portaluose, atrankų agentūrų puslapiuose, socialiniame tinkle „LinkedIn“, darbo skelbimų grupes socialiniame tinkle „Facebook“. Paanalizuokite, ką šie turi bendro – galbūt visiems darbams reikia panašios patirties, konkrečių įgūdžių, požiūrio ir asmeninių savybių. Tuomet pasirūpinkite, kad šie raktažodžiai atsispindėtų Jūsų gyvenimo aprašyme – taip turėsite gerokai didesnius šansus būti pastebėti kandidatuojant“, – aiškina H. Bivainienė.

Anot jos, naudinga palyginti kompanijų pasiūlymus – galbūt už panašią poziciją viena įmonė gali pasiūlyti gerokai daugiau ir kandidatuoti prasminga būtent čia.

„Svarbiausia, kiekviename etape duokite sau pakankamai laiko, kad naujo darbo paieška būtų ne tik produktyvi, bet maloni ir emociškai nežalojanti“, – apibendrina „Amston“ ekspertė.

Jei apie naujo darbo paieškas ir darbo rinką norite sužinoti daugiau, daugiau informacijos rasite čia.

Kol vienos įmonės sėkmingai auga, kitose į laukiančią žiemą žvelgiama su rūpesčiu ir svarstoma apie galimą darbuotojų atleidimų scenarijų. Aplinkybių padiktuoti atleidimai ypač dažnai turi neigiamos įtakos darbuotojų psichologinei ir emocinei būsenai – neramina ne tik šeimos ateitis, bet ir imama dvejoti savo paties  pajėgumais ir kompetencijomis. Norint tvaraus problemos sprendimo, po netikėto atleidimo ekspertai pataria skirti laiko netikėtumams priimti ir atlikti šiuos keturis žingsnius dar prieš pradedant naujo darbo paieškas.

 

Užsakovas - Amston.

Palaikote Žinių radiją? Prisidėkite prie jo veiklos tapdami jo rėmėjais: www.contribee.com/ziniuradijas
Prenumeruoti

Naujausi epizodai