Vyriausybės patvirtintame nacionaliniame oro taršos mažinimo plane siūloma po 1000 eurų, skirti taršių automobilių keitimui. Regis, kad aplinkos ministerija šią priemonę visų pirma taikys dyzeliniu kuru varomų automobilių savininkams. Portalas DELFI.LT cituoja aplinkos ministerijos specialistą Tomą Aukštinaitį: „Oro taršos atžvilgiu, žmonių sveikatos atžvilgiu, kietųjų dalelių ir kitų oro teršalų išmetimas yra ženkliai kenksmingesnis dyzelio atveju, negu benzino. Kitos Europos Sąjungos šalys taip pat imasi tokių pačių priemonių riboti dyzelio srautus miestų centruose ir įvažiavimą į pačius miestus. Mūsų požiūris irgi neatsilieka nuo Europos Sąjungos kitų šalių“.
Daugelyje Europos miestų jau ribojamas dyzelinių automobilių eismas, siekiant sumažinti azoto oksidų koncentraciją ore, kuri daugumoje didžiųjų Vokietijos miestų viršija Europos Sąjungos nustatytas normas. Didelis ozoto dioksido kiekis ore neigiamai veikia kvėpavimo sistemą ir gali išprovokuoti bronchitą, astmą bei kraujotakos sistemos ligas.
Tačiau „dyzelino klausimas“ sukelia ir karštų diskusijų. Aplinkosaugos aktyvistai, ekspertai bei dalis politikų siekia ekologinio pobūdžio reikalavimų dyzeliniams automobiliams griežtinimo, tačiau tai kertasi su šimtų tūkstančių tokių automobilių savininkų interesais. Lietuvoje dyzelinių automobilių paklausa ne tik išlieka didelė, bet ir toliau auga. Pavyzdžiui naujų dyzelinių „Volkswagen“ automobilių užsakymai š.m. sausio-kovo mėnesiais padidėjo kone 50 proc.
Vakar Seime laikinasis premjeras Saulius Skvernelis kalbėjo, kad svarstoma įvesti ir taršių automobilių mokesčius: „Iš esmės mes turėsime priiminėti sprendimus, kas yra susiję su mokesčiais, kurie tiesiogiai neįtakoja mūsų fiskalinės drausmės ir išlaidavimo. Tai yra tie patys nekilnojamojo turto mokesčiai, ekologiniai mokesčiai, susiję su transporto sritimi, ir mes esame pasirengę įvedinėti, pristatyti. Kol kas tai yra galbūt daugiau skatinančios priemonės, kad pirmiausia būtų siekiama tų tikslų, kas susiję su aplinkos tarša, tačiau tos priemonės taip pat leis generuoti į valstybės biudžetą ar rinkliavų forma, ar tiesioginių įplaukų į didesnes pajamas forma, kaip mes įvardinsime, ar tai bus mokestis, ar tai bus rinkliava, tai jau yra detalės, bet tuos žingsnius neišvengiamai turėsime daryti.“
Laidoje dalyvauja aplinkos ministras Kęstutis Mažeika, Naudotų transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys, Biodegalų asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas, aplinkosaugininkas, buvęs aplinkos ministras Kęstutis Navickas.
Komentarai
Bendravimo taisyklės