Paskambinkite į studiją

Kraunasi...
Laidą ar jos ištrauką parsisiųsti galite tik asmeniniam naudojimui. Viešinti laidą ar jos ištrauką kitais, tarp jų - ir komerciniais, tikslais ir kanalais, laidos turinį paversti tekstu ir publikuoti galima tik gavus raštišką redakcijos sutikimą.

Pristatytas elektromobilis, kuris nustatė naują standartą elektromobilių krovimo srityje

2019-03-12, Antradienis 07:45
Ramūnas Fetingis

Ženevos automobilių paroda vis dar veikia ir nors apie daugumą jos naujienų lietuviška spauda mirga jau kelias dienas, visgi apie pora automobilių nutarėme papasakoti kiek plačiau. 

Pirmiausia tai rusiškas Aurus – automobilis, sukurtas vežioti Rusijos prezidentui. Tačiau jis virto į naują automobilių markę ir rusai pilni ryžto pagaminti visą gamą prabangių automobilių ir negana to, pardavinėti juos ne tik savo šalyje, bet ir visame pasaulyje. Taigi, į Ženevą atvažiavo pirmas – prabangus sedanas Aurus. Kiek vėliau prie jo turėtų prisijungti ir visureigis. Kaip skelbia gamintojai, europiečiai šį automobilį galės įsigyti jau po poros metų. Rusijos prekybos ir pramonės ministras parodė šį automobilį Ženevos parodoje Šveicarijos užsienio reikalų ministrui Ignacijui Kassis‘ui. Rusai nori paleisti gamybą savo vidinei rinkai jau netrukus, o per dvejus metus siekia pradėti eksportą. Iki to laiko rusams dar teks sertifikuoti automobilį, kad jį būtų galima pardavinėti ir Europos Sąjungoje. Šiuo metu vyksta derybos su galimais tokių automobilių pardavėjais Europoje. Kaip sako Rusijos ministras, besidominčių yra. Ženevoje rusai parodė du automobilius – sedaną Aurum Senat S600 ir prabangesnį limuziną L700. Abu komplektuojami aštuonių cilindrų 4,4 l benzininiais varikliais su hibridine pavara ir automatine 9 pavarų greičių dėže. Kaip sako kūrėjai, automobilio galia siekia 600 AG. Nors kainų oficialiai rusai nepaskelbė, bet vidinėje rinkoje jie bus parduodami nepigiai – kainos prasideda nuo 160 000 eurų. Net patys rusai kol kas į šiuos automobilius žiūri labai jau skeptiškai.

Dar vienas automobilis, vertas dėmesio yra Piech Mark Zero. Dėl keleto priežasčių. Šią markę sukūrė Ferdinando Porsche proanūkis Antonas Piechas. Jo Ženevoje parodytas galingas elektra varomas sportinis kupė yra įdomus ne tik dėl to, kad yra greitas ar galingas. Šis automobilis nustatė naują standartą elektromobilių krovimo srityje. Naujos kartos baterijas šiame automobilyje galima įkrauti per rekordiškai trumpą laiką. Net 80 procentų automobilio akumuliatorių pakraunama per keturias minutes ir 40 sekundžių. Nors Ženevoje buvo parodytas elektra varomas automobilis, Piech pagamintas taip, kad jame gali būti montuojamas ir vidaus degimo variklis arba toks, kuris energijos gauna iš vandenilio. Piech Automotive kompaniją įkūrė iš Volkswagen koncerno išvytas Ferdinando Porsche anūkas irgi Ferdinandas, tik Piechas. Formaliai ši markė nei su Porsche nei su bet kuo iš Volkswagen grupės nėra susijusi, nors Piechų šeima valdo visą Volkswagen koncerną. Įmonė įsikūrusi Šveicarijoje, Ciuriche ir veikia visiškai savarankiškai. Automobilis išoriškai primena nebent Aston Martin, bet niekaip ne Volkswagen įmonių grupės automobilius. Beje, prie jo dizaino kūrimo prisidėjo ir lietuvis Lukas Medeišis. 

Naujos kartos akumuliatorius ir itin greito krovimo sistemą Piech automotive tiekia partneriai iš Honkongo. Akumuliatoriai su naujo tipo sandara pasižymi viena itin svarbia savybe – kraunant juos didelės srovės greito krovimo stotelėje jie beveik nekaista, o tai ir yra pagrindinė dabartinių akumuliatorių problema – jie greitais kraunant paprasčiausiai perkaista. Itin greitam krovimui reikalinga ir speciali krovimo stotelė – ją sukūrė Kinijos kompanija. Ji pasiryžusi investuoti į tokio tipo itin greitų krovimo stotelių plėtrą Europoje. Automobilyje įmontuoti trys elektros varikliai po 150 KW, tad bendra automobilio galia yra 612 AG. Pilnai pakrautais akumuliatoriais jis gali nuvažiuoti net 500 km, o iš vietos iki šimto km/h įsibėgėja per tris ir dvi dešimtąsias sekundės dalis. Maksimalus greitis apribotas elektronikos ties 250 km/h riba. Naujos kartos nekaistantys akumuliatoriai leido atsisakyti vandeniu aušinamos akumuliatorių sistemos, o tai leido sutaupyti nemažai svorio – daugiau kaip 200 kg, tad mašina palyginus su konkurentais nesunki – sveria 1800 kg. Akumuliatoriai sumontuoti centriniame transmisijos tunelyje ir už sėdynių, tai leido ne tik sumažinti svorio centrą, bet ir susodinti viduje sėdinčius palyginus itin žemai – tai problema, su kuria susiduria visi elektrinių sportinių automobilių gamintojai. Piech Automotive patys negamins automobilių – jie naudosis įmone iš išorės ir ketina artimiausiu metu surengti automobilių surinkimo konkursą. Vėliau Piech automotive žada išleisti ir visureigį bei sedaną, kurie bus techniškai identiški dabartiniam automobiliui. Prekyboje jis turėtų atsirasti per dvejus metus.

Laidą parengė Ramūnas Fetingis.

Palaikote Žinių radiją? Prisidėkite prie jo veiklos tapdami jo rėmėjais: www.contribee.com/ziniuradijas
Prenumeruoti

Naujausi epizodai