Paskambinkite į studiją

Kraunasi...
Laidą ar jos ištrauką parsisiųsti galite tik asmeniniam naudojimui. Viešinti laidą ar jos ištrauką kitais, tarp jų - ir komerciniais, tikslais ir kanalais, laidos turinį paversti tekstu ir publikuoti galima tik gavus raštišką redakcijos sutikimą.

ES skinasi kelią naujos vairavimo teisių taisyklės

2024-03-04, Pirmadienis 07:07
Lukas Oželis

Europos Parlamentas pritarė vairavimo teisių taisyklių peržiūrai. Atsižvelgdami į tai, kad Europos Sąjungos keliuose kasmet žūsta apie 20 tūkst. žmonių, europarlamentarai naujomis vairavimo teisių taisyklėmis siekia padidinti eismo saugumą ir jas pritaikyti prie žaliosios ir skaitmeninės pertvarkos.

Nors buvo siūloma sveikatos patikrą padaryti privaloma kiekvieną kartą, kai norima pratęsti vairavimo teises, didžioji dalis europarlamentarų tam pasipriešino ir paliko šį klausimą kiekvienos šalies nuožiūrai. Jų teigimu, privaloma patikra papildomai apkrautų sveikatos apsaugos sistemą. Tiesa, Lietuvai tokie pokyčiai nebūtų aktualūs, nes mūsų šalyje reglamentavimas griežtesnis, nei tas, kurį siūlo ES. Pasak vairavimo instruktoriaus Artūro Pakėno, jis yra netgi per griežtas, ypač kalbant apie vyresnio amžiaus žmones. Žinių radijo laidoje „Ką žinome apie Europos Parlamentą?“ A. Pakėnas teigė, kad daug dažnesnės sveikatos patikros garbaus amžiaus žmonėms yra diskriminacinio pobūdžio bei smarkiai apsunkina šių žmonių galimybę judėti.

„Mes turėtume ir netgi privalėtume kalbėti apie diskriminaciją. Pas mus viešasis transportas, nekalbant apie Vilnių ir kitus didžiuosius miestus, regionuose neegzistuoja. Žmonėms reikia nuvažiuoti į polikliniką, į parduotuvę, o neturint teisės vairuoti automobilio atsiranda problemų. Aš suprantu, kad mes optimistiškai įsivaizduojame, jos atsiras savanorių, kurie vyresnio amžiaus žmones vežios. Bet niekada Lietuvoje to nebuvo ir netikiu, kad staiga atsiras. Žmonių diskriminacija yra didelė“, – teigė vairavimo instruktorius.

Siekdami spręsti profesionalių vairuotojų trūkumo iššūkį, europarlamentarai sutiko, kad jau nuo 18 metų būtų leidžiama vairuoti vilkikus ar mažuosius autobusus. A. Pakėnas sutinka, jog vairuotojų trūksta, o šie pokyčiai leistų spręsti problemą, nes šiuo metu vilkikų vairuotojais tampa tie žmonės, kurie jau yra išbandę kitą darbą ar profesiją. 

A. Pakėnas teigia, jog vairuojant svarbiausias yra sąmoningumas, o ne amžius: „vairuotojo patikimumas, mano nuomone, yra galvoje. Jeigu mes pripažįstame jauno žmogaus sąmoningumą valdyti kad ir nedidelį mikroautobusą, tai aš nematau priežasties, kodėl didesnio sąmoningumo reikia valdyti vilkiką. Tai kad jis sveria daugiau? Tai man nieko nesako. Jeigu žmogus yra atsakingas, jis atsakingai vairuos ir mikroautobusą, ir vilkiką. Žmonėms, kurie pas mus atkeliavę iš kitų kraštų su kitomis patirtimis ir kitomis tradicijomis, yra sunkiau adaptuotis, nei tam aštuoniolikmečiui, išaugusiam čia, mūsų tėvynėje“, – kalbėjo vairavimo instruktorius.

Europarlamentarai taip pat pritarė tam, kad vairuotojams būtų sudaryta galimybė gauti skaitmenines vairuotojų teises kartu su jų popierine versija. Tokias skaitmenines teises, kurios galiotų visoje ES, būtų galima naudoti išmaniajame telefone.

Kad šios taisyklės būtų galutinai patvirtintos, dar turi įvykti derybos su Europos Taryba, tačiau tai darys jau naujai išrinkti EP nariai.

Projektą bendrai finansavo Europos Sąjunga, vykdant Europos Parlamento dotacijų programą komunikacijos srityje.

 

 

Palaikote Žinių radiją? Prisidėkite prie jo veiklos tapdami jo rėmėjais: www.contribee.com/ziniuradijas
Prenumeruoti

Naujausi epizodai