Paskambinkite į studiją

Kraunasi...
Laidą ar jos ištrauką parsisiųsti galite tik asmeniniam naudojimui. Viešinti laidą ar jos ištrauką kitais, tarp jų - ir komerciniais, tikslais ir kanalais, laidos turinį paversti tekstu ir publikuoti galima tik gavus raštišką redakcijos sutikimą.

Kodėl vis mažiau žmonių žino, kad Vilnius yra puikus miestas

2017-01-09, Pirmadienis 06:50
Gintaras Sarafinas

Pagal miestų ekonominį vystymąsi ir patrauklumą tiesioginėms užsienio investicijoms sudarytame reitinge vidutinio dydžio Europos miestų kategorijoje Vilnius užima trečiąją vietą. Apskritai Vilnius – puikus miestas, tik ne visi tai žino, - skelbia Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Panašu, kad to nežino ne tik dauguma užsieniečių, bet ir dauguma vilniečių. Žinoma, galima ištraukti keletą parametrų pagal kuriuos Vilnius  atrodo šauniai, bet visuma tikrai neatrodo šauniai. Iš tiesų mūsų sostinė darosi vis mažiau patogi gyventojams.

 

Žvelgiant iš šalies susidaro įspūdis, kad miestas plėtojamas, tiksliau plėtojasi labai stichiškai ir netgi chaotiškai. Kairė visiškai nežino, ką daro dešinė, o galva neturi jokio supratimo, kur ją neša kojos. Mieste jau ir taip sočiai gatvių, kuriose eismas paralyžiuotas. Kalvarijų gatvėje automobilių spūstys tragiškai didžiulės kiekvieną mielą darbo dieną. Geležinio Vilko gatvėje – taip pat. Ką jau kalbėti apie Ukmergės plentą. Klevinėje gyvenanti kolegė pasakoja, kad jei prieš penketą metų dukrą į mokyklą išveždavo 7:20 val. ryto ir iki 8 val. spėdavo, tai šiandien iš namų pajuda 6:50 val. ryte ir tai vos spėja. Tragiška gyvenimo kokybe, tiksliau kelionėmis į darbą ir iš jo skundžiasi ir Santariškių gyventojai.

Tačiau miesto valdžiai ir miesto planuotojams atrodo, kad automobilių spūsčių Vilniuje akivaizdžiai per mažai. Taigi jau netrukus jų turėsime su kaupu. Jau šiandien automobiliai Konstitucijos prospektu juda vėžlio žingsniu, bet netrukus judės sraigės greičiu ir prieššventiniai košmarai gatvėse taps kasdieniniai. Nes šios gatvės apylinkėse planuojamas ženklus tankinimas.

 

Kai buvusio Žalgirio stadiono vietoje susiformuos jau kylantis milžiniškas skirtingos paskirties pastatų kompleksas ir dar grandiozinis pastatas kitoje gatvės pusėje, visos aplinkinės gatvės bus apkrautos dar neregėtu automobilių srautu. Panašus likimas laukia ir Tuskulėnų gatvės, kuri jau dabar dūsta automobilių kamščiuose, bet jau po poros metų dabartines kančias vairuotojai prisimins su nostalgija, nes ateityje šia gatve jie judės žymiai lėčiau nei juda dabar, juk buvusios kepyklos vietoje kyla daugiabučių kvartalas ir kai čia įsikels visi gyventojai, kurie neturi jokio kito išvažiavimo tik šį, štai tada mes išvysime, ko dar nematėme.

 

Nelabai kuo pasiguosti gali ir paupio gyventojai, kai bus užbaigti dabar statomi daugiabučiai, į darbą ir iš darbo jie važiuos kaip į Elektrėnus.

Greitai žaibais ims svaidytis ir Antakalnio mikrorajono gyventojai, kurie turėjo sąlyginai pakenčiamas susisiekimo sąlygas. Kai bus baigtas daugiabučių namų kompleksas buvusios Kino studijos vietoje ir kai į jį susikels visi gyventojai, ir Antakalnio mikrorajono gyventojai turės galimybę mėgautis tokiais pat „malonumais“ bei „patogumais“, kaip ir tie, kurie į darbą ir iš jo vyksta Ukmergės plentu.

 

Ilgos ir „džiaugsmingos“ kelionės laukia ir Pilaitės bei Justiniškių mikrorajonų gyventojų. Iš tiesų, kur besi pirštu sostinės žemėlapyje, ten dirbtinai formuojamos automobilių spūstys.

 

Ir kol kas čia aptariau miesto centrą bei miegamuosius mikrorajonus, o jei nuklystume į priemiesčius, apskritai pakrauptume, nes jie formuojasi pagal principą „ką noriu, tą statau, kaip noriu, taip statau“.

 

Iš tiesų sunkiai rastume Europoje sostinę, kuri būtų plėtojama ir vystoma taip chaotiškai, atmestinai, be sistemos, kaip Vilnius, kurio valdžia ir atsakingi asmenys visai negalvoja nei apie automobilių eismą, nei apie naujų daugiabučių ar biurų pastatų gyventojų ir naudotojų automobilių parkavimą, nei apie jokią viešąją infrastruktūrą prie naujų statinių kompleksų. Juk prie jų nėra ir artimiausią dešimtmetį nebus nei darželių, nei mokyklų, nei jokių paslaugų teikėjų, nei sporto infrastruktūros, nei parkų, nieko. Ir tai bus dar vienas faktorius, kuris didins automobilių spūstis, jus žmonės kažkur turės vežti vaikus, kažkur pasportuoti, ar pasivaikščioti. 

 

Na, o merui teliks sušukti: „Vilnius - puikus miestas, tik ne visi tai žino“. Dar blogiau yra tai, kad tų žinančių kasmet bus vis mažiau. Ir prie to labiausiai prisideda miesto strategai ir vairininkai, kurie paliko vairą ir leidžia miestui plaukti nežinia kur ir nežinia kaip.

Šiaip jau 500 tūkst. gyventojų miestas net nelaikomas didmiesčiu, ir pasaulyje yra daugybė itin patogių ir aukštos gyvenimo kokybės tokio dydžio miestų. Gal vertėtų iš jų pasimokyti?

 

Komentarą parengė žurnalo “Reitingai” vyriausiasis redaktorius Gintaras Sarafinas.

 

Griežtai draudžiama ŽINIŲ RADIJO paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti ŽINIŲ RADIJĄ kaip šaltinį.

Palaikote Žinių radiją? Prisidėkite prie jo veiklos tapdami jo rėmėjais: www.contribee.com/ziniuradijas
Prenumeruoti

Naujausi epizodai