Mokykla – tai ne tik institucija su savo personalu ir programomis, bet ir vieta, kur vaikas auga kaip asmenybė ir pilietis. Šiame procese mokyklos architektūra yra ne mažiau svarbus edukacijos įrankis, nei knyga, vadovėlis ar kitas informacijos šaltinis, pasitelkiamas mokymo turiniui sukurti. Kokiu metodu vaikai mokysis, kaip bendraus vienas su kitu ir su mokytojais, kaip vyks bendri renginiai – visa tai užprogramuoja pastato architektūra. Idealiu atveju ji atitinka mokyklos pasirinktą edukacijos koncepciją, tačiau Lietuvoje tokių pastatų kol kas galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų.
Kokia turėtų būti šiuolaikinė mokykla, kad joje ir vaikas, ir mokytojas jaustųsi kaip antruose namuose – kūrybingai, jaukiai, saugiai? Kokių ir kaip suplanuotų patalpų, erdvių reikia, kad mokykla išugdytų žingeidžią, kūrybingą, bendradarbiauti mokančią asmenybę?
Laidoje apie tai kalbamės su mokyklų architektūros žinovais iš Olandijos: architekte Dorte Kristensen ir architektūros tyrėju Dolf Broekhuizen.
Laidą rengia Lietuvos architektų sąjunga
Laidą remia Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas
Komentarai
Bendravimo taisyklės