Paskambinkite į studiją

Kraunasi...
Laidą ar jos ištrauką parsisiųsti galite tik asmeniniam naudojimui. Viešinti laidą ar jos ištrauką kitais, tarp jų - ir komerciniais, tikslais ir kanalais, laidos turinį paversti tekstu ir publikuoti galima tik gavus raštišką redakcijos sutikimą.

Mobiliųjų telefonų gamintojas svarsto gaminti elektromobilius

2021-02-23, Antradienis 07:45
Ramūnas Fetingis

Kinijos mobiliųjų telefonų gamintojas "Xiaomi" galvoja apie galimybę kurti elektra varomus automobilius. Kaip rašo Kinijos naujienų portalas "Latepost" rašo, kad jie ne tik galvoja, bet jau pradėjo kūrimo darbus. Kaip rašo kinų naujienų portalas, "Xiaomi" ryžosi šiam žingsniui dėl to, kad išmaniųjų mobiliųjų telefonų rinka pasaulyje stagnuoja, pardavimai nustojo augti ir mobiliųjų gamybos milžinas ryžosi imtis kažko naujo, kad galėtų vystyti verslą.

"Latepost" tikslina, kad projektas, pavadintas kodiniu pavadinimu "Micar", buvo pradėtas prieš trejus metus. Jis prasidėjo po to, kai "Xiaomi" prezidentas Lei Jun apsilankė pas Tesla įkūrėją Iloną Maską. Tai jį įkvėpė taip pat pradėti automobilių kūrimo verslą.

Kol kas jokių smulkmenų apie tai kas tai bus per automobilis nėra žinoma. Manoma, kad "Xiaomi" nestatys savo gamyklos, o kreipsis pas kurį nors Kinijos gamintoją ir pasinaudos jų gamybos pajėgumais – automobiliai būtų gaminami pagal kontraktą. Tai leistų ne tik sutaupyti pinigų, bet ir nereikėtų investuoti į gamyklas, techninį personalą ir panašiai. Projektui nepasisekus būtų tik nutraukta sutartis ir tiek.

O jeigu viskas pasiseks, tada svarstoma ir savo gamyklą pastatyti.

...

Didžiosios Britanijos vyriausybė nutarė skatinti šios šalies gyventojus atsisakyti automobilių ir už tai žada mokėti kompensacijas, rašo šios šalies laikraštis "The Times".

Pranešama, kad tokias kompensacijas ruošiamasi mokėti didmiesčių gyventojams, kur oro užterštumas yra didelis ir kur yra didžiulės gyventojų koncentracijos. Vyriausybė ruošiasi mokėti po tris tūkstančius svarų taip vadinamais kreditais, kuriuos galima išleisti visuomeninio transporto paslaugoms, dviračiams, elektriniams paspirtukams ir panašiai.

Britanijos vyriausybė mano, kad tai ne tik turėtų ženkliai pagerinti ekologinę situaciją, bet ir padės kovoje su transporto grūstimis. Tuo pat metu ketinama vystyti visuomeninį transportą ir taksi paslaugas.

"The Times" rašo, kad šis planas bus pradėtas įgyvendinti jau šį pavasarį. Iš pradžių – tik kaip eksperimentas Koventrio mieste. Eksperimentas tęsis dvejus metus. Kompensacijos bus mokamos tiems, kurie atsikratys visų dyzelinių automobilių, gamintų iki 2016 metų ir visų benzininius variklius turinčių mašinų, kurios gamintos iki 2006 metų.

Įdomu tai, kad eksperimento dalyviai turės tik dviem metams atsisakyti automobilių. Pasibaigus eksperimentui valdžia automobilius jų savininkams grąžins. Be to, priklausomai nuo atsisakomo automobilio jie gaus nuo pusantro iki trijų tūkstančių svarų.

Pastaruoju metu Didžiojoje Britanijoje, anot "The Times", pastebimas automobilių populiarėjimas. Nors per pastaruosius metus nuvažiuotų kilometrų Britanijos keliais skaičius sumažėjo, nes šalyje siautė pandemija, tačiau per 2019 metus britai per metus nuvažiavo net 365,5 milijardus mylių, iš kurių trys ketvirtadaliai teko nuosaviems automobiliams. Per pastaruosius penkerius metus nuosavais automobiliais nuvažiojamas atstumas padidėjo dešimtadaliu. Todėl Britanijos vyriausybė nutarė į transporto atsisakymą ir ekologinį transportą investuoti net 22 milijardus svarų.

Ir priminsiu, nuo 2030-ųjų metų britai uždraus savo šalyse visus automobilius su vidaus degimo varikliais.

...

JAV J.D. Power and Associates paskelbė kasmetinį automobilių patikimumo reitingą. Patikimumo reitingo lyderiai jau kelerius metus iš eilės daugiau mažiau tie patys. Šį kartą patikimiausiu pripažintas Lexus. Reitinge dalyvavo tik tie automobiliai, kurių amžius yra iki trijų metų. Buvo tiriama kiek gedimų ir netikslumų įvyko per metus. Reitingas – tai gedimų ar trūkumų skaičius, tenkantis per metus šimtui automobilių. Paaiškėjo, kad Lexus automobilių reitingas yra 81. Antroje vietoje liko Porsche su 86 trūkumais ar gedimais. Trečioje KIA su 97-iais reitingo balais. Ketvirtoje vietoje Toyota surinkusi 98 balus ir tai tik keturios automobilių markės, kurių reitingas yra mažiau negu šimtas.

Blogiausi trys – Land rover – net 244 trūkumai šimtui automobilių, Alfa Romeo – 196 ir Jaguar – trečias nuo galo su 186 balais. Beje, Tesla buvo irgi prie autsaiderių – 176 balai, tačiau tyrėjai pastebėjo, kad tai net dešimčia procentų geriau negu prieš metus.

Dažniausias trūkumas tarp visų automobilių – netiksliai veikianti multimedija ir daugybė nusiskundimų vairavimo pagalbos sistemomis. Beje, rečiausiai pasitaikantys gedimai – tai mechaniškai sulūžusios dalys.

Palaikote Žinių radiją? Prisidėkite prie jo veiklos tapdami jo rėmėjais: www.contribee.com/ziniuradijas
Prenumeruoti

Naujausi epizodai