Paskambinkite į studiją

Kraunasi...
Laidą ar jos ištrauką parsisiųsti galite tik asmeniniam naudojimui. Viešinti laidą ar jos ištrauką kitais, tarp jų - ir komerciniais, tikslais ir kanalais, laidos turinį paversti tekstu ir publikuoti galima tik gavus raštišką redakcijos sutikimą.

Kodėl rankomis trina automobilių gamintojai, turintys savo verslą Kinijoje?

2018-04-24, Antradienis 07:45
Ramūnas Fetingis

Didžiojoje Britanijoje buvo skirta didžiausia šios šalies istorijoje piniginė bauda už vairavimą išgėrus. Kadangi Britanijoje baudos dydis nustatomas pagal tai, kiek nusikaltęs pilietis uždirba per savaitę. Pastarasis uždirba po 130 000 svarų sterlingų. Tokį atlyginimą gauna vienas populiariausių Didžiosios Britanijos televizijos laidų vedėjų Anthony McPartlinas. Jam teisėjas skyrė beveik 90 000 svarų baudą.

Kaip rašo BBC žinių tarnyba, tai tapo didžiausia Britanijos istorijoje kada nors skirta bauda už automobilio vairavimą išgėrus. Be to, McPartlinas negalės vairuoti automobilio dvidešimt mėnesių, t. y. daugiau kaip pusantrų metų.

McPartlino vairuojamas „Mini Cooper“ įsirėžė į kitą automobilį. Avarijoje niekas nenukentėjo, tačiau į įvykio vietą atvykę policininkai įtarė vairuotoją esant neblaivų. Žinomo televizijos laidų vedėjo kraujyje nustatyta beveik dvigubai didesnė alkoholio norma negu leidžiama.

Kinijos vyriausybė nutarė sumažinti reikalavimus užsienio automobilių gamintojams, kurie turi savo įmones šioje šalyje. Pastaruosius 24 metus didžiausioje pasaulyje ekonomikoje automobilių ir kitų transporto priemonių gamintojams galiojo gan griežtos taisyklės. Norintys įkurti čia kompanijas pusę jos akcijų turėjo suteikti Kinijos kompanijoms. Šie apribojimai galiojo automobilių, lėktuvų ir laivų gamintojams nuo 1994 metų.

Vieniems pirmųjų šis apribojimas bus panaikintas elektromobilių gamintojams – jie galės kurti nepriklausomas įmones jau nuo kitų metų.

Nuo 2020 metų apribojimų nebeliks komercinio transporto gamintojams, o praėjus dar dvejiems metams apribojimai nebebus taikomi jokio tipo transporto priemonių gamintojams.

Anot ekspertų, šis suvaržymų atšaukimas naudingiausias bus elektromobilių ir hibridinių automobilių gamintojams, nes būtent šios transporto priemonės Kinijoje populiarėja labiausiai. Viena pirmųjų potvarkio privalumais pasinaudos „Tesla“. Ši kompanija siekia pastatyti gamyklą Kinijoje, Šanchajuje, o palengvinimai gerokai padidins „Teslos“ kompanijos laisvę veikti daugiausiai gyventojų pasaulyje turinčioje šalyje.

Kita vertus, suvaržymų užsieniečiams panaikinimas reiškia sunkesnį vietinių gamintojų gyvenimą, nes natūraliai padidės konkurencija – užsieniečių nebevaržys apribojimai. Be to, anot analitikų, tie automobilių gamintojai, kurie jau yra įkūrę bendras įmones su Kinija, greičiausiai jų negriaus ir nepuls kurti naujų kompanijų, tad artimiausioje ateityje nelabai kas ir pasikeis.

„General Motors“ Kinijos padalinio vykdantysis direktorius jau pareiškė, kad jie neketina nutraukti saitų su Kinijos kompanija SAIC Motor, su kuria šiuo metu turi bendras gamyklas.

„Nissan“ pareiškė, kad stebės situaciją, o „Hondos“ atstovai netgi atvirkščiai – jie teigia kad verslas išsivystė būtent dėl to, kad Kinijos partneriai pasiūlė savo partnerystę ir ryšius su vietiniu verslu.

Šiuo metu Kinija yra didžiausia pasaulyje naujų automobilių rinka, dėl to čia stengiasi versle dalyvauti visi pasaulio automobilių gamintojai. Pernai Kinijoje buvo parduoti beveik 28 milijonai naujų automobilių.

Tačiau didžiausia rinka tampa ir didžiuliu galvos skausmu šios šalies vyriausybei. Ekologinė padėtis šalyje sparčiai blogėja, todėl Kinija jau įvedė apribojimus automobiliams bei skatina gaminti elektrines transporto priemones.

Birželio pabaigoje aukcionų namai „Bohmans“ parduos vieną didžiausių senovinių „Ford“ automobilių kolekcijų pasaulyje ir pačią gausiausią Europoje – bus išparduodama netoli Amsterdamo įsikūrusio Den Hartogh Ford muziejaus automobilių kolekcija.

Iš viso bus parduota daugiau kaip 200 „Ford“ ir „Lincoln“ markės automobilių ir bent 50 motociklų. Kolekcijos savininkas Pietas den Gartogas šią kolekciją rinkti pradėjo dar 1956 metais. Nuo to laiko jis surinko unikalius automobilius, iš kurių nemaža dalis yra itin reti.

Muziejaus savininkai nutarė atsikratyti kolekcijos, nes dėl savo garbaus amžiaus nebesugeba išlaikyti verslo.

Palaikote Žinių radiją? Prisidėkite prie jo veiklos tapdami jo rėmėjais: www.contribee.com/ziniuradijas
Prenumeruoti

Naujausi epizodai

stop113 Citata
2024 m. balandžio 18 d.