Paskambinkite į studiją

Kraunasi...
Laidą ar jos ištrauką parsisiųsti galite tik asmeniniam naudojimui. Viešinti laidą ar jos ištrauką kitais, tarp jų - ir komerciniais, tikslais ir kanalais, laidos turinį paversti tekstu ir publikuoti galima tik gavus raštišką redakcijos sutikimą.

Kiek kainuoja pirmoji automobilinė kėdutė su oro pagalvėmis?

2018-04-26, Ketvirtadienis 07:45
Ramūnas Fetingis

Robert Bosch kompanija pasigyrė, kad jų inžinieriai sukūrė naują išmetimo sistemą, skirtą dyzeliniams automobiliams. Anot kūrėjų, ši sistema leis sugrąžinti į gyvenimą dyzelinius automobilius, nes kenksmingas daleles sumažins perpus, todėl tokia išmetimo sistema gali padėti lengvai pasiekti naujausius Europos Sąjungos emisijų standartus, kurie įsigalios po dviejų metų. Automobilių gamintojai teigė, kad po šio standarto įsigaliojimo dyzelių praktiškai nebeapsimokės gaminti, bet panašu, kad gamintojams į pagalbą ateina Bosch.

Vokietijos technologijų milžinas Bosch yra didžiausias dyzelinių variklių valdymo sistemų tiekėjas pasaulyje, todėl šios kompanijos vadovybė siekia bet kokia kaina padaryti dyzelius ekologiškesnius. Mat nemažai Europos didmiesčių jau planuoja nebeįsileisti dyzelinių automobilių į savo miestų centruus, o kai kurios šalys ketina netolimoje ateityje iš viso uždrausti prekiauti ir eksploatuoti dyzelinius automobilius.

Prieš keletą metų automobilių gamintojai ėmė rinkai aktyviai siūlyti dyzelinius automobilius, nes jie, palyginti su benzininiais varikliais, į atmosferą išmeta gerokai mažiau anglies dvideginio. Tačiau tuo pat metu paaiškėjo kita medalio pusė – dyzeliai išmeta kur kas pavojingesnes sveikatai emisijas – azoto monoksidą ir suodžius. Būtent šios dalelės ir sukelia didžiulį smogą miestuose.

Europos Sąjunga suskubo smarkiai sugriežtinti šių dalelių išmetimo normas, ir tai lėmė, kad dyzelinių automobilių paklausa ėmė smarkiai mažėti, o specialistai prognozavo, kad netrukus dyzelių gaminti nebeapsimokės.

Gamintojams į pagalbą ateina Bosch. Vokiečiai sako, kad naujoji jų variklio išmetimo sistema optimizuoja išmetamųjų dujų temperatūrą ir azoto suboksido emisijas sumažina iki mikroskopinio dydžio, kuris sudaro vos vieną dešimtąją to kiekio, kurį leidžia ekologijos normos. Be to, emisijų dydis išlieka nepakitęs nepriklausomai nei nuo išorės, nei nuo variklio temperatūros, kas iki šiol buvo didžiulis iššūkis – esant šaltam varikliui dyzeliniai automobiliai į atmosferą išmeta didžiulius kiekius teršalų.

Taigi, jeigu visa tai tiesa, vyriausybėms nebereikės rūpintis dyzelinių automobilių draudimu, o į miestų centrus jie taip pat galės įvažiuoti, nes dyzeliai terš beveik tiek pat kiek ir benzininiai automobiliai.

Volkswagen koncerno Audi padalinys paskelbė, kad visame pasaulyje remontuoti kvies daugiau kaip milijoną automobilių. Priežastis – elektrinis aušinimo skysčio siurblys. Pranešama, kad su laiku dėl nusidėvėjusių žarnelių gali nutekėti aušinimo skystis. Jis, patekęs ant siurblio elektrinės dalies, gali sukelti trumpą sujungimą – dėl to siurblys gali užsidegti.

Anot Audi, bus remontuojami A5 Cabrio, Coupe ir Q5 modeliai, gaminti tarp 2013–2017 m.,  A6 modeliai, gaminti tarp 2012–2015 m. ir A4 sedanai ir Allroad modeliai, gaminti 2013–2016 m. Atšaukimo kampanija galioja modeliams, kuriuose sumontuoti dviejų litrų TFSI varikliai su turbinomis.

Audi atstovas Udo Ruegheimeris teigė, kad tokių automobilių visame pasaulyje yra milijonas 160 tūkstančių.

Anot jo, siurblys gali užstrigti dėl nešvarumų, patenkančių iš variklio aušinimo sistemos. Anot atstovo, kol kas apie aukas dėl šio trūkumo nepranešta.

Minėtų automobilių savininkai bus pakviesti atvykti į remonto dirbtuves. Šių automobilių aušinimo sistemos siurbliai bus pakeisti nemokamai.

Didžiojoje Britanijoje pradėtos pardavinėti kėdutės vaikams su jose sumontuotomis saugos oro pagalvėmis.

Kompanija Maxi Cosi kartu su saugos oro pagalvių gamintoja Helite sukūrė kėdutę, kuri skirta vaikams nuo 60 cm iki metro ūgio. Kaip teigia portalas Motor1, tai pirmoji pasaulyje automobilinė kėdutė, kurioje įmontuotos saugos oro pagalvės.

Iš esmės kėdutė niekuo nesiskiria nuo įprastų naudojamų automobiliuose vežamiems vaikams. Tačiau viršutinėje kėdutės dalyje atlošo šonuose sumontuotos dvi nedidelės saugos oro pagalvės. Kaip teigia gamintojai, avarijos atveju vos per penkias šimtąsias sekundės dalis šios pagalvės išsiskleidžia ir taip apsaugo viršutinę vaiko kūno dalį nuo traumų. Anot gamintojų, tyrimai parodė, kad šios saugos oro pagalvės perkrovas vaiko galvai ir kaklui sumažina daugiau kaip dvigubai.

Šiuo metu šios kėdutės parduodamos tik Didžiosios Britanijos rinkoje, bet jeigu pasiteisins, bus parduodamos ir visame pasaulyje. Jų kaina – 550 svarų.

Palaikote Žinių radiją? Prisidėkite prie jo veiklos tapdami jo rėmėjais: www.contribee.com/ziniuradijas
Prenumeruoti

Naujausi epizodai

stop113 Citata
2024 m. balandžio 18 d.