Vyriausybė šiandien spręs dėl Aplinkos ministerijos siūlymo atsisakyti automobilių registracijos mokesčio ir palikti tik kasmet mokamą taršos mokestį. Jo tikslas keisti elgseną ir mažinti taršą, o tarifas būtų gerokai didesnis, nei ankstesniame projekte. Iš mokesčio tikimasi kasmet surinkti apie 170 mln. eurų pajamų.
Ministerija praėjusią savaitę skelbė, kad kas antras šalies vairuotojas (54 proc.) mokėtų ne daugiau kaip 100 eurų taršos mokesčio. Vidutinis mokestis siektų 138 eurus (su 2023-2024 metais numatyta taikyti lengvata).
Ekonomistas Raimondas Kuodis laiko šį mokestį regresiniu ir sako, kad jis kris ant neturtingiausio visuomenės sluoksnio, kuris važinėja su senais automobiliais. Anot jo, daug racionaliau būtų mokestį sieti su nuvažiuojamais kilometrais.
Diskutuoja Vilniu tech universiteto Automobilių inžinerijos katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas, aplinkos viceministrė Gintarė Krušnienė, Seimo narys Kęstutis Mažeika, Seimo Laisvės partijos frakcijos seniūnė Ieva Pakarklytė, premjerės patarėja sveikatos apsaugai Živilė Gudlevičienė, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto prorektorius prof. Kęstutis Petrikonis.
Komentarai
Bendravimo taisyklės