Du mėnesius realiomis eismo sąlygomis oro taršą matavę nuotoliniai matuokliai nustatė, kad Vilniaus orą labiausiai teršia dyzelinu varomos transporto priemonės. Populiariausių šiuo kuru varomų lengvųjų automobilių tarša azoto oksidais viršija normą apie tris kartus, kietosiomis dalelėmis – apie pusantro karto.
Sostinėje tarša yra didesnė nei kai kuriuose didžiuosiuose Europos miestuose, o galimos to priežastys – senų automobilių nepriežiūra ir neveiksmingos jų taršos mažinimo sistemos. Aplinkos ministras Simonas Gentvilas teigė, kad per ateinančius 10 metų pasaulio automobiliai pasikeis iš esmės, todėl Lietuvai didžiausias iššūkis bus suvaldyti senų dyzelinių automobilių importą ir nebeleisti jiems dalyvauti eisme.
Antroje laidos dalyje – apie grybų rinkimą, jų naudą ir pavojus. Pokalbis su mikologu Jonu Kasparavičiumi ir gydytoja toksikologe Gabija Laubner.
Diskutuoja aplinkos ministras Simonas Gentvilas, Seimo narys Kęstutis Mažeika, autožurnalistas Vitoldas Milius, aplinkosaugininkas Liutauras Stoškus, Gamtos tyrimų centro Botanikos instituto Mikologijos laboratorijos mokslo darbuotojas Jonas Kasparavičius, Klinikinės toksikologijos gydytoja Gabija Laubner.
Komentarai
Bendravimo taisyklės