Paskambinkite į studiją

Kraunasi...
Laidą ar jos ištrauką parsisiųsti galite tik asmeniniam naudojimui. Viešinti laidą ar jos ištrauką kitais, tarp jų - ir komerciniais, tikslais ir kanalais, laidos turinį paversti tekstu ir publikuoti galima tik gavus raštišką redakcijos sutikimą.

Kuo bus ypatingi autonominiai „Fordo“ automobiliai?

2017-09-21, Ketvirtadienis 07:45
Ramūnas Fetingis

Vakar Meksiką nusiaubęs žemės drebėjimas ne tik pražudė daugiau kaip 200 žmonių. Meksikos tragedija palietė ir automobilių gamintojus. Didžiausias ne Vokietijoje įsikūręs Volkswagen koncerno automobilių gamybos padalinys Meksikos Pueblos mieste taip pat nutraukė savo darbą. Gamykla yra netoli Meksikos sostinės. Per žemės drebėjimą ji nesugriuvo, tačiau buvo nustatyta nedidelių apgadinimų. Gamyklos darbas iš karto buvo sustabdytas, kad būtų nustatyti visi galimi nuostoliai ir pažeidimai. Tiesa, gamykla po pusdienio pratęsė savo veiklą, nes nustatyti pažeidimai nebuvo esminiai. Automobilių surinkimas tęsiamas. Gamykloje surenkami Volkswagen Beetle, Golf, Jetta ir Tiguan modeliai. Nissan taip pat sustabdė gamybą Meksikos Kuernavakos gamykloje, kuri įsikūrusi mažiau nei šimtas kilometrų nuo sostinės. Ten gaminami Tiida, NV200 ir dar keletas modelių.

Nissan gamykla nukentėjo labiau, ir gamyba joje kol kas nevyksta. Darbuotojams liepta likti namuose, o šiandien turėtų būti nustatyta padaryta žala ir aptarta galimybė atnaujinti produkciją. Audi gamykloje Meksikoje darbas sustabdytas iki rytojaus. Ten nenustatyta jokių sugriovimų ar žmonių aukų, tačiau darbuotojams leista likti namie. Čia dirba daugiau kaip 5000 darbininkų, kurie gamina Q5 visureigius. 

Kaip rašo Reuters, beveik 5 milijonai pastatų po žemės drebėjimo liko be elektros.

...

Tuo metu Amerikoje elektros pakanka. Šioje šalyje vienas autobusas, varomas elektra, praėjusią savaitę pasiekė naują rekordą. Visiškai įkrautais akumuliatoriais be papildomo krovimo juo buvo nuvažiuoti beveik du tūkstančiai kilometrų. Tai naujas nuotolio rekordas tarp visų elektra varomų transporto priemonių. Amerikos kompanija Proterra, įsikūrusi Kalifornijos valstijoje, sukūrė elektra varomą autobusą Catalyst E2 Max. Jis ir sugebėjo visiškai įkrautais akumuliatoriais be sustojimo ir be papildomo krovimo nuvažiuoti 1772 kilometrų atstumą. Šis autobusas turi 40 sėdimų vietų ir yra skirtas aptarnauti priemiestiniams maršrutams. Jo akumuliatorių talpa – 660 KW/val., o išsikrovęs visiškai įkraunamas beveik per dvi paras – per 40 val.

Maksimalus tokio automobilio greitis yra 100 km/h. Per tą laiką kai buvo sukurti šie autobusai, kompanija sugebėjo parduoti jų beveik pusę tūkstančio. Iki šiol lengvasis elektra varomas automobilis toliausiai nuvažiavo 1078 km – tai buvo Tesla Model S.

...

Ford kompanija vis labiau ruošiasi autonominių automobilių masinei invazijai į mūsų kelius. Prieš keletą mėnesių Fordas užpatentavo didžiulį ekraną vietoj priekinio stiklo. Šį kartą amerikiečiai patentavo dar vieną išradimą, kuris skirtas būtent autonominiams automobiliams ir keliaujantiems juose. Sprendžiant iš patento, Ford koncernas autonominių automobilių ateitį mato originaliai. Anot koncerno inžinierių, ateityje tokiais automobiliais keliaujantys žmonės sėdėtų ne įprastai, kaip tai daro dabar keliaujantys žmonės, jie automobilių viduje sėdėtų ratu aplink stalą, prireikus išlendantį iš grindų.

Tai atrodytų taip, lyg draugų kompanija sėdėtų prie vieno bendro apskrito stalo, tik tas stalas kartu su kompanija judėtų erdvėje. Kontroliuoti eismo nereikia, tad kodėl gi neatsisėdus taip, kad draugų kompanija matytų vienas kitą? Tačiau tokia sėdėsena tampa tikru galvos skausmu kovotojams už saugų eismą. Juk net jeigu gatvėje judėtų vien tik autonominiai automobiliai, vis tiek gali nutikti taip, kad kas nors pateks į automobilių avariją. O sėdėjimas prie apskrito stalo tikrai pavojingas avarijos atveju, nes žmonės lengvai gali susižeisti. Tačiau amerikiečiai rado išeitį kaip apsaugoti sėdinčius viduje. Per salono vidurį esančio staliuko centre įtaisytos saugos oro užuolaidos, kurios avarijos atveju iššautų ir taip apsaugotų viduje sėdinčius nuo sužalojimų atsitrenkiant į stalą.

Tokia apvali saugos oro pagalvė iš esmės galėtų egzistuoti, tačiau patentas nebūtinai reiškia, kad išradimas bus kada nors įgyvendintas. Tai – tik konstruktorių idėja, bet amerikiečiai kol kas nei tokio automobilio, nei tokios saugos oro pagalvės sukurti neplanuoja.

Palaikote Žinių radiją? Prisidėkite prie jo veiklos tapdami jo rėmėjais: www.contribee.com/ziniuradijas
Prenumeruoti

Naujausi epizodai